PE houdt zijn Algemene ledenvergadering bij Leonardo da Vinci

geplaatst in: Algemeen | 0

PE heeft de gewoonte om zijn ledenvergaderingen te combineren met een bezoek aan een interessante Ermelose instelling. Maandag 23 november waren wij daartoe te gast bij Leonardo da Vinci.
Directeur Wim Hamer legde ons uit dat Leonardo de Vinci een instelling is voor dagbesteding van mensen met een beperking en met een creatief talent. In het ruime gebouw aan de Kerklaan is ruimte voor kunstenaars van alle niveaus, die actief zijn in diverse disciplines. Het valt te begrijpen dat er  intensieve begeleiding plaatsvindt. Een rondleiding door het gebouw, samen met enkele kunstenaars, liet zien hoe er gewerkt wordt en wat er geproduceerd wordt.

Tot slot gingen de aanwezige leden zelf creatief aan de slag om in korte tijd een kunstwerkje te produceren. Zoals te verwachten waren de producten van zeer uiteenlopend niveau!
Er is natuurlijk ook nog vergaderd. Hierbij werd met de leden gediscussieerd over actuele politieke onderwerpen, zoals het Ermelose klimaatbeleid,  keuzes rond een nieuw zwembad en een nieuwe sporthal, de gift aan de mantelzorgers, Kerkdennen, etc.
Het was goed om onze ledenvergadering te combineren met een bezoek aan een inspirerende Ermelose instelling. Voor velen van ons was het een waardevolle kennismaking.

Kijk voor een foto-impressie van ons bezoek op onze Facebookpagina