Voor een groen en sociaal Ermelo

info@progressiefermelo.nl

René Arts liep een dienst mee met BOA’s Jesca en Guido

Op een donderdagavond ben ik als raadslid een paar uur mee geweest tijdens een dienst van twee BOA’s van de gemeente Ermelo, Jesca en Guido.

Dat was erg interessant en geeft veel inzicht in het werk van de BOA, en je ziet dan ook hoe afwisselend het werk is.

Tijdens de dienst kan er via de portofoon een oproep komen vanuit de meldkamer politie. Je weet niet van tevoren de dag gaat brengen. Op elke melding gaat de BOA uiteraard op af.

Verder zijn er een aantal controles die uitgevoerd moeten worden, zoals het kijken op plekken waar veel vandalisme en overlast voorkomt, bijvoorbeeld op schoolpleinen.

Ook rijdt men op meldingen van inwoners die binnenkomen via social media, telefonisch en de systemen van de gemeente. Dit gaat dan bijvoorbeeld over zwerfafval, containers, vernieling in een speeltuin of overlast parkeren.

Op zaterdagavond tijdens de horecadienst werkt men samen met de gemeente handhavers van Putten en is er een korte lijn met de horecazaken en de politie.

Het fietsen in de Stationsstraat na 11:00 uur krijgt veel aandacht. De BOA’s controleren regelmatig in uniform en in burger in het voetgangersgebied.

Elke BOA heeft zijn eigen taakaccent en wijk, zoals jeugd, GGZ, ondermijning of alcoholwet. Heeft u vragen aan uw wijkboa of over een specifiek taakaccent, dan kunt u altijd contact met ze opnemen. Hoe bereik je de BOA’s?

  • Op de gemeente website kunt u een melding maken
  • Tijdens kantooruren kunt u het gemeentehuis bellen
  • Buiten kantooruren via de meldkamer 0900-8844
  • Je kunt ze volgen en berichten via Instagram (@handhavingermelo)

Ondanks dat de BOA’s positief zijn over hun werk en werkomstandigheden zijn er ook een aantal wensen. Zo ziet men graag dat de verouderde en versleten dienstvoertuigen worden vervangen, zoals bijvoorbeeld bij diverse andere gemeentes. De huidige dienstvoertuigen zijn wat krap, vooral wanneer er personen achterin moeten zitten. Dit komt regelmatig voor, bijvoorbeeld bij stagiaires of arrestantenvervoer naar Harderwijk of Apeldoorn.

Omdat men regelmatig vanuit de meldkamer wordt aangetuurd naar een reanimatie is het een wens om in elke dienstvoertuig een AED te hebben. Namens Progressief Ermelo ga ik kijken of ik hier wat aan kan doen, want we weten allemaal dat bij een reanimatie elke seconde telt.

Meer nieuwsberichten

‘Inzameling oud papier met blauwe container blijft voorlopig gratis’

Indien huishoudens in Ermelo daadwerkelijk een blauwe container gaan krijgen, dan zal de inzameling van het oud papier voorlopig gratis blijven. Dat heeft het...

Onderzoek Progressief Ermelo naar veiligheidsgevoel inwoners krijgt concreet vervolg met eerste maatregelen

Het onderzoek van Progressief Ermelo naar het veiligheidsgevoel onder inwoners heeft geresulteerd in de eerste concrete maatregelen. Tijdens de raadsvergadering van woensdag 17 juni...

PE de wijk in | Omgeving Zonnedauwlaan: tevredenheid over Uwoon, zorgen om grasaren bij honden en oefeningen Defensie

De verkiezingen liggen achter ons, en Progressief Ermelo blijft – ook buiten verkiezingstijd – luisteren naar wat er leeft en speelt in de wijk....

Inzameling oud papier: ‘Inwoners krijgen waarschijnlijk blauwe papiercontainer, verenigingen worden financieel gecompenseerd’

Inwoners van Ermelo krijgen waarschijnlijk over enige tijd een blauwe papiercontainer voor de inzameling van oud papier. Dat blijkt uit de antwoorden van het...
×